Ακρωτηριασμένες συνειδήσεις και σπαράγματα ζωής
Η τέχνη του Γιώργου Πολ. Ιωαννίδη είναι ένας αριστοτεχνικός συνδυασμός της εικονιστικής με την αφηρημένη ζωγραφική, με εξπρεσιονιστική έμφαση και ένταση στο χρώμα. Αγκαλιάζει ολόκληρη την ιστορία της τέχνης, με αποτέλεσμα έναν ιδιότυπο εκλεκτικισμό, με στοιχεία σουρεαλιστικά, συμβολικά και αλληγορικά. Έχει τον άνθρωπο στο επίκεντρο και δίνει ισχυρό προβάδισμα στο αίσθημα, στο όραμα και στη φαντασία. Ανατέμνει τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής και του θανάτου, της ψυχής και του έξω κόσμου, της αγωνίας και της ελπίδας.
Η ζωγραφική του, με πρωτογενείς επιρροές από τους μεγάλους δημιουργούς της Αναγέννησης και τον Ρέμπραντ, έρχεται σε άμεση σύγκρουση με την αφαίρεση που κυριαρχεί και θεωρείται ευρύτατα αποδεκτή στο χώρο της σύγχρονης τέχνης. Νοιώθει μεγάλη απογοήτευση με την κατεύθυνση που έχει πάρει η τέχνη στην εποχή του και αισθάνεται την παρόρμηση να ακολουθήσει στις δημιουργίες του την ποιότητά των παλαιών δασκάλων, κάτι που τον απομονώνει εντελώς από τις σύγχρονες τάσεις. Ακολουθεί έναν μοναχικό δρόμο και ζωγραφίζει ακατάπαυστα, σε πείσμα της εποχής του, εγκαταλείποντας οριστικά την προστασία του κατεστημένου της τέχνης. Οι πίνακές του σφραγίζονται με μοναδική καλλιτεχνική, δραματική υπογραφή, που φέρει την παράδοση της Αναγέννησης.
Οι ανθρώπινες φιγούρες μέσα στο έργο του, με σαφή αλληγορική στόχευση, παρουσιάζονται ως επί το πλείστον γυμνές και όταν είναι ενδεδυμένες τότε αυτό γίνεται με τρόπο που παραπέμπει σε άλλη εποχή και άλλο τόπο.
Ακροβατεί ανάμεσα στην Μαρξιστική άποψη, που είναι προσανατολισμένη στις κοινωνικές αξίες, και σε μια βαθύτερη ευαισθησία που πηγάζει από την ψυχική συγγένεια που νιώθει να τον δένει με την απύθμενη αλήθεια των ηρώων του Ντοστογιέφσκι και των μεγάλων Ελλήνων και Ρώσων ποιητών.
Σκάβοντας μέσα στο σκοτάδι, το εξαιρετικά δυνατό του σχέδιο γίνεται αλληλέγγυο της δραματικής θεματογραφίας, ανεβάζοντας στο φως τα σπαράγματα ζωής και τις ακρωτηριασμένες ανθρώπινες συνειδήσεις.
Σταυροί βυθισμένοι στο νωπό αίμα αθώων ηρώων, μαρτυρούν την αδικία και το ένστικτο καταστροφής που κυριαρχεί στην παγκόσμια κοινωνία των ανθρώπων.
Ο Γιώργος Πολ. Ιωαννίδης σαν άνθρωπος και καλλιτέχνης δεν αποσύρεται ποτέ στο βασίλειο της σιωπής……
Giulio GUARDI
Ιστορικός της Τέχνης, Ρώμη, 2013